Amazonで働く皆さんへ

現在、通常とは異なる状況で、大きなストレスを抱え、先行きも不透明な時を迎えています。また、同時に私たちの仕事が重要な役割を果たしている時でもあります。

現在、Amazonでは、物流や輸送、サプライチェーン、購買、販売事業者様やお取引企業様とのプロセスを変更し、家庭用の必需品、消毒液、粉ミルク、医薬品などの入荷と配送を優先しています。Amazonは、特に高齢者のような最も脆弱な立場にある方たちをはじめ、世界中の人々に極めて重要なサービスを提供しています。多くの人々は私たちを頼りにしています。

また皆さんの仕事に感謝しているのは私だけではありません。私はお客様から何百ものメールを受け取っていますし、ソーシャルメディア上でも皆さんへの感謝を伝える投稿を目にしています。皆さんの努力は米国政府機関の最上層部でも認識されており、今週の初めにトランプ大統領からも惜しみない感謝が伝えられました。

世界中の人々が、この危機に対する経済的な影響を感じており、残念ながら私自身も、事態が良くなる前に、当面は悪化していくと予測しています。Amazonは、新たに10万人を雇用しようとしており、またストレスと不安があるこの時期に受注・配達業務に従事しているパートタイムの社員の皆さんの賃上げを実施しています。その一方で、レストランやバーなどの他の事業では、閉店を余儀なくされています。Amazonは、職を失った方たちが、元の仕事に戻れるまで私たちと共に働いてくれることを願っています。

私たちが担当する重要な仕事には、在宅勤務では対応できないことも数多くあります。Amazonは世界中の拠点に勤務する社員、直接契約社員、FLEXドライバーに対し、清掃の頻度や精度の向上から、推奨される「社会的距離のガイドライン」に適応するためのフルフィルメントセンター(物流拠点)における業務調整まで、一連の健康予防対策を実施してきました。私たちは日々会議を重ね、このような対策のさらなる改善方法の把握に努めています。

在宅勤務ができない社員、直接契約社員、FLEXドライバーにマスクを支給できるよう、数百万単位の注文をしていますが、いまだに大半が納品されていません。マスクは依然として世界的に不足しており、現時点では政府の指導の下、病院や診療所といった緊急性や重要性が最も高い施設へ提供されています。社会に貢献する医療関係者にマスクを最優先する必要があることは容易に理解できます。マスクが私たちに支給される時には、お客様へ必要不可欠な商品をお届けするために働く社員、直接契約社員、FLEXドライバーに支給することを優先します。

現在、私は新型コロナウイルス感染症(COVID-19)と、Amazonが最良な役割を果たしていく方法について、すべての時間と思考を集中しています。Amazonで働いている皆さんにも、Amazonが重要な役目を担い続けることを理解し、新しい支援の機会を探し続けていただきたいと思います。

このような時に皆さんがどう感じるかというマニュアルは存在しませんし、現在の状況が皆さんに大きなストレスを与えていることも理解しています。私が今心配していることは、きっと皆さんも同様だと思いますが、自分の子どもたち、両親、家族、友人から、Amazonで働く皆さんの安全、同僚、重症になった人々、社会全体に広がる経済的影響によって甚大な損害を受けた人々まで多岐にわたります。

ご自身とあなたの愛する人々をどうか大切にしてください。私は、この現状を皆さんと一緒に乗り切ることができると信じています。

ジェフ

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A message from our CEO and founder

March 21, 2020 letter from Jeff Bezos to Amazon employees

Dear Amazonians,

This isn’t business as usual, and it’s a time of great stress and uncertainty. It’s also a moment in time when the work we’re doing is its most critical.

We’ve changed our logistics, transportation, supply chain, purchasing, and third party seller processes to prioritize stocking and delivering essential items like household staples, sanitizers, baby formula, and medical supplies. We’re providing a vital service to people everywhere, especially to those, like the elderly, who are most vulnerable. People are depending on us.

I’m not alone in being grateful for the work you are doing. I’ve received hundreds of emails from customers and seen posts on social media thanking you all. Your efforts are being noticed at the highest levels of government, and President Trump earlier this week thanked this team profusely.

Across the world, people are feeling the economic effects of this crisis, and I’m sad to tell you I predict things are going to get worse before they get better. We’re hiring for 100,000 new roles and raising wages for our hourly workers who are fulfilling orders and delivering to customers during this period of stress and turmoil. At the same time, other businesses like restaurants and bars are being forced to shut their doors. We hope people who’ve been laid off will come work with us until they’re able to go back to the jobs they had.

Much of the essential work we do cannot be done from home. We’ve implemented a series of preventative health measures for employees and contractors at our sites around the world – everything from increasing the frequency and intensity of cleaning to adjusting our practices in fulfillment centers to ensure the recommended social distancing guidelines. We are meeting every day, working to identify additional ways to improve on these measures.

We’ve placed purchase orders for millions of face masks we want to give to our employees and contractors who cannot work from home, but very few of those orders have been filled. Masks remain in short supply globally and are at this point being directed by governments to the highest-need facilities like hospitals and clinics. It’s easy to understand why the incredible medical providers serving our communities need to be first in line. When our turn for masks comes, our first priority will be getting them in the hands of our employees and partners working to get essential products to people.

My own time and thinking is now wholly focused on COVID-19 and on how Amazon can best play its role. I want you to know Amazon will continue to do its part, and we won’t stop looking for new opportunities to help.

There is no instruction manual for how to feel at a time like this, and I know this causes stress for everyone. My list of worries right now — like yours I’m sure — is long: from my own children, parents, family, friends, to the safety of you, my colleagues, to those who are already very sick, and to the real harm that will be caused by the economic fallout across our communities.

Please take care of yourselves and your loved ones. I know that we’re going to get through this, together.

Jeff Bezos Signature